Spotkanie: | Temat | |
---|---|---|
Spotkanie 1 3 godz. | Jak smakuje uważność? Doświadczamy bycia w chwili obecnej, skupiania uwagi na tym co przekazują nam zmysły. Uczymy się jak to jest 'być' w odróżnieniu od 'działać'. | |
Spotkanie 2 3 godz. | Spójrz na to szerzej, z innej perspektywy. Mamy okazję, by doświadczyć co może nam dać spojrzenie z wielu różnych perspektyw na coś, co dotychczas wydawało nam się oczywiste i znane. Zrozumiemy na czym polega nasze nastawienie i od czego zależy. Być może będziemy chcieli to zmienić? | |
Spotkanie 3 3 godz. | Posłuchaj ciała, kiedy do Ciebie się zwraca szeptem. Uczymy się zauważać przyjemne chwile. Poznajemy jak to jest, gdy poruszamy się, skupiając uwagę na ruchu i na ciele. Uczymy się rozpoznawać sygnały jakie daje nam ciało w różnych sytuacjach i respektować te sygnały. | |
Spotkanie 4 3 godz. | Czym jest stres i w jaki sposób go doświadczamy? Przyglądamy się naszym reakcjom w nieprzyjemnych sytuacjach. Uczymy się o stresie, jego fizjologii, emocjach z nim związanych i tendencjach do zachowania. Dowiadujemy się w jaki sposób umiejętność uważności możemy wykorzystać w sytuacji stresu. | |
Spotkanie 5 3 godz. | Jak myśli i nasza reakcja na nie pogłębiają nasz stres? Przyglądamy się naszym myślom. Sprawdzamy w jakim stopniu mamy na nie wpływ. Obserwujemy jak myśli wpływają na nasze samopoczucie, emocje, zachowania. Uczymy się uważnego radzenia sobie z myślami. | |
Spotkanie 6 3 godz. | Jak uczucia i nasza reakcja na nie, pogłębiają nasz stres. Przyglądamy się uczuciom jakich doświadczamy. Uczymy się rozumieć ich funkcję i znaczenie. Zauważamy naszą nawykową reakcję na nieprzyjemne emocje i ból. Uczymy się innego sposobu reagowania. | |
Spotkanie 7 7 godz. | DZIEŃ UWAŻNOŚCI Spotykamy się na cały dzień, w czasie którego pozostajemy w skupieniu, ciszy, doświadczając uważności na różne sposoby. | |
Spotkanie 8 3 godz. | Jak bycie z innymi wpływa na nasz stres. Przyglądamy się stosowanym przez nas dotychczas formom porozumiewania się z innymi. Sprawdzamy czy te sposoby służą naszym bliskim relacjom. Ćwiczymy inny, uważny sposób prowadzenia rozmowy i sprawdzamy czy będzie on wspierał nas w budowaniu dobrych i bezpiecznych relacji. | |
Spotkanie 9 3 godz. | Co dalej po zakończeniu treningu? Podsumowujemy doświadczenia z treningu i wspólnie zastanawiamy się w jaki sposób możemy korzystać z nabytej wiedzy i umiejętności w życiu codziennym. |