Spotkanie: | Temat | |
---|---|---|
Spotkanie 1 3 godz. | Jak smakuje uważność? Doświadczamy bycia w chwili obecnej, skupiania uwagi na tym co przekazują nam zmysły. Uczymy się jak to jest 'być' w odróżnieniu od 'działać'. | |
Spotkanie 2 2.5 godz. | Od nawyków do zrozumienia Przyglądamy się temu, na co dotychczas raczej nie zwracaliśmy uwagi. Przy okazji odkrywamy wiele ciekawych rzeczy o sobie i naszych zachowaniach. | |
Spotkanie 3 2.5 godz. | Od rozkojarzenia do skupienia Uczymy się jak doświadczać tego co przyjemne. Poznajemy jak to jest, gdy poruszamy się, skupiając uwagę na ruchu i na ciele. Dowiadujemy się w jaki sposób możemy zatrzymywać zachowania, które nam szkodzą. | |
Spotkanie 4 2.5 godz. | Od awersji w kierunku akceptacji Przyglądamy się naszym nawykowym reakcjom w nieprzyjemnych sytuacjach. Rozpoznajemy co powoduje, że czujemy się coraz gorzej. Dowiadujemy się na czym polega depresja, lęk i dlaczego wracają. Poznajemy sposób, aby temu zapobiec. | |
Spotkanie 5 2.5 godz. | Od trudności do życzliwości Dowiadujemy się co pogłębia nasze trudności i na co mamy wpływ. Jak możemy się sobą zaopiekować, kiedy jest nam ciężko. Przyglądamy się emocjom i dowiadujemy się, dlaczego warto być na emocje uważnym. | |
Spotkanie 6 2.5 godz. | Myśli to nie są fakty Przyglądamy się naszym myślom i ich wpływowi na nasz nastrój, emocje i zachowania. Uczymy się nowego nastawienia do myśli i radzenia sobie z myślami, których dotychczas trudno się było pozbyć. | |
Spotkanie 7 7 godz. | DZIEŃ UWAŻNOŚCI Spotykamy się na cały dzień, w czasie którego pozostajemy w skupieniu, ciszy, doświadczając uważności na różne sposoby. | |
Spotkanie 8 2.5 godz. | Od przeciążenia do harmonii i równowagi w życiu. Dowiadujemy się co nas w życiu wyczerpuje a co dodaje energii. Uczymy się tak rozplanować nasz dzień, by osiągnąć równowagę i harmonię. By zadbać o siebie. Zapobiegać wyczerpaniu. | |
Spotkanie 9 3 godz. | Co dalej po zakończeniu treningu? Podsumowujemy doświadczenia z treningu i wspólnie zastanawiamy się w jaki sposób możemy korzystać z nabytej wiedzy i umiejętności w życiu codziennym |